Predávajúci:
emtei plus, spol. s r.o.
sídlo : 906 02 Dojč, Uličky 67/4
IČO: 36 732 087, DIČ: 2022315383, IČ DPH : SK 2022315383
spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel : Sro, vložka č. 19563/T
1. Tento reklamačný poriadok upravuje spôsob a miesto reklamácie, postup pri riešení reklamácií a spôsob vykonania záručných opráv. Týka sa tovaru a služieb ktoré predávajúci predal spotrebiteľom. Pri reklamáciách sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom, za dodržania zákonných ustanovení a práv spotrebiteľov.
2. Reklamácie sa vybavujú počas otváracej doby v tej prevádzke, kde bola služba poskytnutá, alebo kde bol tovar zakúpený a to :
v sídle spoločnosti v Dojči, Uličky 67/4 (p. Michal Malík)
alebo na prevádzke v Kátove, Vrchovina 600 (p. Ján Malík).
Reklamácie, ktoré je možné vybaviť ihneď vybavujú vyššie uvedení zodpovední pracovníci na prevádzkach. Ostatné reklamácie vybavuje konateľ spoločnosti Martin Mikulík, tel. 0903 126 085.
3. K reklamácii je potrebné vždy predložiť doklad o nákupe tovaru alebo poskytnutí služby (faktúru, pokladničný blok), prípadne aj dodací list.
Druhy reklamácií a ich vybavenie :
a) záručná reklamácia
Predávajúci poskytuje na produkt záruku v zmysle Občianskeho zákonníka. Záručná doba začne plynúť dňom prevzatia produktu zákazníkom. Reklamáciu v rámci záruky treba uplatniť najneskôr v posledný deň záručnej doby.
Záručná reklamácia sa vybaví podľa možnosti hneď (v prípade opodstatnenosti), a to výmenou tovaru za bezchybný, alebo poskytnutím náhradnej, bezvadnej služby. Ak výmena nie je možná, predávajúci zabezpečí záručnú opravu v lehote do 30 dní, alebo ak to nie je možné, zoberie vadný výrobok späť a vráti kúpnu cenu.
Záručnú reklamáciu nie je možné uplatniť, ak vada tovaru bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním, poškodením osobami, zvieratami, hmyzom, živlom, alebo používaním na iný účel, než na ktorý je výrobok určený alebo za iných podmienok, ako doporučuje výrobca, napríklad používaním kovových výrobkov v agresívnom prostredí.
b) reklamácia omylu v množstve, druhu, akosti, ceny, a pod.
Osoba vybavujúca reklamácie ihneď zistí oprávnenosť reklamácie a odstráni nedostatky.
Spotrebiteľ je povinný si pri prevzatí tovaru skontrolovať jeho množstvo, druh, akosť aj cenu tovaru. V prípade omylu v množstve, bude spotrebiteľovi vydané chýbajúce množstvo tovaru, ak je na faktúre väčšie množstvo tovaru, než v dodacom liste. V prípade chyby v dodacom liste oproti skutočne dodanému množstvu tovaru je potrebné chybné množstvo reklamovať ihneď po prevzatí tovaru. Na neskoršie reklamácie nie je možné brať ohľad. Chybne dodaný druh tovaru bude vymenený za tovar, ktorý bol písomne objednaný. Chybne dodaný tovar je potrebné reklamovať ihneď po prevzatí dodaného tovaru. Na neskoršie reklamácie nie je možné brať ohľad. Podobne sa postupuje aj pri reklamáciách vo vadnej akosti tovaru. Ak bol dodaný tovar vadnej akosti, tento bude vymenený za bezvadný. Reklamáciu akosti je potrebné uplatniť ihneď po prevzatí tovaru. Na neskoršie reklamácie nie je možné brať ohľad. Pri reklamovaní ceny tovaru je potrebné predávajúcemu doložiť potvrdenie predávajúceho o deklarovanej cene tovaru predávajúcim pri objednávke tovaru a doložiť faktúru, v ktorej bola faktúrovaná iná cena. Cenu tovaru je možné reklamovať pred splatnosťou faktúry. Na reklamácie po splatnosti faktúry nie je možné brať ohľad.
4. O každej reklamácii sa vyhotoví reklamačný protokol dvojmo, z ktorého jednu kópiu dostane spotrebiteľ, originál sa založí. Reklamačné listy sa číslujú vzostupne, a každá reklamácia sa zapíše do evidencie reklamácií. V prípade, že reklamácii sa nevyhovelo, alebo nebola vybavená hneď, reklamačný list sa vypisuje trojmo (resp. sa kopíruje) - druhá kópia sa postúpi vedúcemu zamestnancovi.
5. Ak reklamácia nebola vybavená ihneď, predávajúci písomne oznámi spotrebiteľovi spôsob vybavenia reklamácie, a to najneskôr v lehote do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
6. V prípade, ak sa spotrebiteľ nedohodne na riešení reklamácie s predajcom, má možnosť využiť riešenie spotrebiteľského sporu alternatívnym spôsobom prostredníctvom mediátorov, mediačných centier, ktoré riešia spotrebiteľské spory, rozhodcovských súdov alebo prostredníctvom tzv. subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, v zmysle § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejňuje na svojom webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 :
- Slovenská obchodná inšpekcia Trnava (bez poplatku pre spotrebiteľa),
- Spoločnosť ochrany spotrebiteľov Poprad S.O.S. – pre spory presahujúce 20 eur (bez poplatku pre spotrebiteľa)
- OMBDSPOT, združenie na ochranu spotrebiteľov, Poprad - pre spory presahujúce hodnotu 20 eur (poplatok pre spotrebiteľa 5 eur),
- Združenie sociálno-právne poradenstvo pre každého, Bratislava – pre spory presahujúce hodnotu 20 eur (bez poplatku pre spotrebiteľa)
Zoznam mediátorov a mediačných centier Slovenska:
https://www.justice.gov.sk/registre
https://www.justice.gov.sk/registre/mediatori?stav_string=label.zapis_stav.aktivny&pageNum=1&size=10&sortProperty=meno_sort&sortDirection=ASC
Mediátorovi hradí spotrebiteľ poplatok vo výške 10 % z poplatku za služby mediátora, najviac v sume 20,- eur (zvyšok poplatku mediátorovi hradí osoba zúčastnená na mediácii, ktorá je dodávateľom).
Zoznam rozhodcovských súdov:
http://www.justice.gov.sk/Stranky/Registre/Dalsie-uzitocne-zoznamy-a-registre/Rozhodcovske-sudy/Zakladne-informacie-o-rozhodcovskych-sudoch.aspx , ak bola medzi spotrebiteľom a dodávateľom uzavretá písomná dohoda o riešení sporu rozhodcovským súdom.
V Dojči, dňa 1.12.2013
posledná aktualizácia : 21.11.2025.